Fagro is onderdeel van

Het laatste nieuws

De dag van: starter tot junior professional in finance & control

Werken bij Fagro biedt iedere dag weer nieuwe leuke uitdagingen. Maar hoe ziet zo’n dag er nu eigenlijk uit? Marle Donkers neemt je mee in een dag als startende professional finance & control en een jaar later als meer ervaren professional. 

De dag van Marle als AP specialist (0 jaar werkervaring).

Het is maandagochtend en om 7 uur ben ik onderweg naar mijn opdrachtgever. Wanneer ik om 8 uur goed en wel binnen ben, drink ik eerst even gezellig een kop thee met mijn collega’s om kort het weekend te bespreken.

Vervolgens ga ik met veel energie aan de slag, de klanten wachten op hun lease betalingen. Wanneer dat bijna is afgerond komt een collega met een probleem over een lease contract. Samen zoeken wij uit waar het probleem zit en de volgende vraag is: “Zal de klant hier geen last van ondervinden?”. Ondertussen beantwoord ik nog een telefoontje van een leverancier, waarvan een factuur nog niet betaald is. Hierop volgend loop ik de openstaande facturen door om te bepalen welke betaald moeten worden. Deze betaal ik voordat het lunchpauze is.

Samen met collega’s maak ik een frisse wandeling door de stad. Eenmaal terug ga ik met koude handen en een kop thee samen met mijn collega van debiteurenbeheer aan de slag over een incasso van een onbekende factuur. De middag vliegt voorbij waardoor ik aan het einde van de dag noteer wat ik morgen zeker niet mag vergeten.

 

1 jaar later: de dag van Marle als medewerker crediteurenadministratie ( 1 jaar werkervaring).

Om 8 uur arriveer ik bij mijn opdrachtgever op het hoofdkantoor, kort begroet ik mijn collega’s en ga zitten. Waar nodig zal ik deze dag helpen met het boeken van handelsfacturen, omdat het einde van het jaar in zicht is. Daarnaast denk ik na over hoe het proces overzichtelijker ingericht kan worden. Vanmiddag heb ik daarover een (advies)gesprek met de leidinggevende.

In de ochtend beantwoord ik allerlei vragen van mijn collega’s over het boeken van de handelsfacturen. “Waar horen diverse kosten thuis? Hoe kan je diverse problemen met het inboeken van de goederen oplossen?”. Hiervoor hebben we meerdere malen contact met collega’s op de vestigingen van het bedrijf (welke de goederenontvangst verzorgen) om te overleggen en samen tot een oplossing te komen.

In de pauze eten we gezellig met alle collega’s en kletsen we over luchtige onderwerpen. In de middag ga ik met de leidinggevende aan tafel om de situatie te bespreken en om hierover advies te geven. Na enkele discussies komen we tot een advies met bijpassende acties welke wij samen zullen uitvoeren. Aansluitend aan het gesprek zorg ik ervoor dat mijn acties op mijn to do list staan en vervolgens sluit ik de dag af door mijn collega’s te helpen met enkele vragen.

 

Wil jij weten welke kansen en mogelijkheden Fagro voor jou heeft? Kijk dan even bij onze vacatures! 

Lees ook

Fagro Arnhem breidt uit en groeit verder in Gelderland en Overijssel

29/08/2024

Onlangs opende een Fagro-kantoor in Rotterdam de deuren. Vanuit de nieuwe vestiging worden organisaties in Zuid-Holland bediend, met eigen consultants. De start is veelbelovend.

Team EIFFEL

Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.